■生ひろゆきを見てきた
1月6日にこのブログに書いた、ひろゆき氏がパネルストで出演する特別セミナーに行ってきた。
東京コンテンツプロディーサーズ・ラボというコンテンツプロディーサー育成学校の主催で学生集めのためのセミナーで、プレス関係者なんかも来ていた。
主催者の東京コンテンツプロディーサーズ・ラボというのは、代々木アニメスクールみたいな専門学校かと思っていたら、会社員や起業家向けのビジネススクールだということが、主催者代表の冒頭の挨拶でわかった。
しかも、今春開校する予定でその第1期生の募集ということだった。
なんか、面白そう。ひろゆきの講演がおわったら帰るつもりだったが、学校説明も聞いて帰ってきた。
今は、結果として受講してみたいと考えているが、その目的と、セミナー申し込み時に事前に受けていた「効き脳」の診断結果については後日このブログのネタとしたいと思う。
それで、ひろゆき氏のセミナーだが、主催者側の方1名とのトークというか、インタビュー形式でで行われた。
話題はやはりニコニコ動画なのだが、主催者側の方は50代の男性で、たぶんコンテンツ業界でそれなりの実績がある方だとお見受けしたのだが、はたして、ひろゆき氏をどこまで理解して特別講師として招いたのかはかなり疑問が残るトークだった。
主催者側はコンテンツプロデューサ育成を目的にしているので、たぶん、ひろゆき氏をその代表としてその体験談、成功の秘訣なんかをしゃべらせたかったのだろうが、投げかける質問がちょっとずれていて、ひろゆき氏もかなり首をひねりながら対応していたのが印象的だった。
私がおもうに、ひろゆき氏はコンテンツプロディーサーというよりは、ネットカルチャープロデューサーと呼んだ方がいいと思う。
代表者の冒頭の挨拶を聞きながら違和感があったのだが、これを書きながらその理由が分かった気がする。
それは、自分が目指している方向、指向、目的は、はじめからプロフェッショナルとして、或いは、ビジネスとして成功しようということではないということだ。
もちろん、飯は食っていかなければならないのであるが、飯を食うことが目的ではない。
たぶん、ひろゆき氏も飯を食うことを目的として2chやニコニコ動画をはじめたわけではないのは確かなことだろう。
そんなひろゆき氏にコンテンツビジネスの視点でギラギラした質問をしてもやや的外れになってしまうことは仕方がないことかもしれない。
そんなトークの中でも「おっ」と思える話もいくつか聴くことができた。
主催者側の「なぜ、こういったサービスを考え付くことができるのか」といった趣旨の質問に対して、
「自分は同じ年代の人の中で、たぶん一番多く(時間的にも量的にも)のゲームをやったり映画を見たり読書をしていると思う。だから面白いコンテンツ多く知っている。あまり面白いコンテンツのことを知らない一般の人との間には情報量的にギャップがあり、みんなが知らないおもしろいコンテンツをこんなのもあるよ的にやって見せると、みんなが面白いと感じるといったとことではないか。まぁ、みんなが知っているものを、そのまま使っちゃうとパクリになっちゃいますけどね。」
よく量は質に転移するとか、人間は体験していないことは想像できないといったよく聞く言葉の真理を語っていると感じた。
あと最後のところで「今後プロデューサーを目指す方に一言」的な質問に対して、
「まぁ、口がうまければ生き残れるじゃないすかw」
・・・まぁ、ある意味真理かな。もっと口をうまく使えるようにしなければと思った。
話し方教室にでも通うべきかな。
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■看了纯粹Hiroyuki
去了一下1月6日在这个博客上写了,Hiroyuki先生由于面板罢工演出的特别研讨会。
由于东京kontentsupurodisazu·实验室这个kontentsupurodisa培养学校的主办在为了学生收集的研讨会,是出版有关人员来了。
用主办者代表的起首的寒暄明白了主办者的所谓东京kontentsupurodisazu·实验室,如果想代代木动画片学校那样的专门学校,是公司职员和适合创业者的商业学校这样的事。
而且,今春将建校是那个第1届生的募集。
什么的,看起来有趣。如果Hiroyuki的讲演打算结束了返回,不过,学校说明也听返回了。
认为现在,作为结果想听讲一下,不过,我想关于在那个目的和,研讨会申请的时候事前接受着的「效力脑」的诊断结果日后作为这个博客的材料。
因此,是Hiroyuki先生的研讨会,不过,是不是叫主办者方面跟1名的讲话,以采访形式出被进行了。
话题还是笑嘻嘻地是动画,不过,主办者方面50代的男性,是大概在内容业界有一那个实际成果就看到,不过,是是完成,到哪里理解Hiroyuki先生作为特别讲师招待的相当疑问留存的讲话。
主办者方面因为把内容producer培养做为目的,作为那个代表使之说想大量,Hiroyuki先生那个体验谈,成功的秘诀之类,不过吧,投的问题稍微偏离,Hiroyuki先生也相当一边扭头一边对应的印象深刻。
我思念,Hiroyuki先生想与其说kontentsupurodisa不如说,最好是与网络文化制片人招呼。
一边听代表者的起首的寒暄一边有不协调感,不过,感到一边写这个一边明白了那个理由的心情。
那,是说自己作为目标的方向,意向,目的,不是说从开始,或者作为专业,作为商务打算成功。
当然,饭必须耗,不过,吃饭的事不是目的。
大概,是作为目的并不是2ch和笑嘻嘻地开始了动画确实的事吧Hiroyuki先生也吃饭的事。
做对那样的Hiroyuki先生在内容商务的视点亮闪闪地做了的问题霭和变得偏离目标了的事说不定没有办法的事。
那样的讲话的尤其认为的话也能听几个「嗯」。
对主办者方面的「为何,能想到这样的服务」的宗旨的问题,
「自己想在同样的年代的人中,大概一号大量地玩(随时间变化的也量地的)也游戏看电影做着读书。因此有趣的内容大量地知道。不是事吗说了感到跟不知道过分有趣的内容的事的普通的人的间信息量性地有间隙,这样的对有的yo靶子也做大家不知道的有趣的内容的话,大家有趣?maa,大家就那样使用知道的东西,的话变成仿制,不过。」
感到人谈着所说的不能很好地量质量与转移,没体验的事想象的很好地听的言词的真理。
以后在最后的地方对「以今后制片人作为目标一句话」性的问题,
「maa,如果口很好能生存不是ru的落空w」
···maa,某意义真理吗。我想使不能更很好地使用口。
也应该往来说法教室吗。
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Life has been seen.
It has gone to a special seminar to which Shi written in this blog on January 6
performs by the panel strike.
Journalists had come by the Contentsprodesar promotion school's named the Tokyo contents Prodi SARS lab sponsoring in the seminar for the student collection.
It has been understood that sponsoring person's Tokyo contents Prodi SARS lab is a school of business when thinking the special school like the Yoyogi animated cartoon school for the company employee and the entrepreneur from an opening greeting of the those who sponsor it representative.
Moreover, it was recruitment of the first stage life. the schedule of the
foundation of a school this spring it
It seems to be interesting it is what. It came back hearing the school explanation though it
was going to return when the lecture on ended.
I want to make the diagnosis result of "Effective brain" that had been received beforehand when the purpose and applying for the seminar the material of this blog later though I want to attend a lecture as a result now.
And, the toque with one person with the sponsor side or interview form was done though it was a seminar of Shi.
Where Shi was understood and it invited it as a special lecturer were really the toques where the doubt considerably remained though the sponsor side was seen that it was a man in his fifties, and there were maybe moderate results in the contents industry though the topic was still animation with a smile.
Because the sponsor side had aimed at the contents producer promotion, it was wide and, maybe, it was impressive that the thrown question shifted for a moment, and Mr. wide length of the sleeve also corresponded while considerably inclining his head though I might have wanted to make the experience story and ABC's of success make coming Shi the representative and talked.
I think that you should call Shi a net culture producer in my desire rather than Contentsprodesar.
I think that the reason is understood while writing this though there was a sense of incompatibili
ty while hearing an opening greeting of the representative.
It is that neither the direction, the aim nor the purpose at which I am aiming succeed from the start as a professional or a business.
Of course, it is not a purpose to eat the rice though it is necessary to eat the
rice.
Maybe, it might be a certain thing that 2ch and did not start animation aiming eating also of Shi the rice with a smile.
A little even if the question Giragiraed to such a Shi by the aspect of the contents business is done to the irrelevance might what there is no other way.
It was possible ..".. to listen to some stories that were able to be thought to
be" in such a toque.
To the question on the outline "Why can such service be hit on?" of the sponsor side
「I think doing the most a lot of (Timewise and quantitatively) games, seeing the movie in the same person at the age maybe or reading. It knows interest therefore ..a lot of contents... Is it with?If the one that and everyone know is used as it is, it becomes Pacri. 」
It was felt that the truth of wording of hearing often be not experiencing by man as the amount often metastasized to the quality not imaginable was told.
To a question "It is a word in the aim of the producer in the future" in the end
"It is, and does or w it is possible to survive if flattering. "
・・・Is it, and a certain meaning truth?I did not think that it was able to use
the mouth well more.
To the how to talk classroom, Commute.
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