このブログで何回か紹介している、NRIメディアフォーラムの 「2015年のメディア・コンテンツ産業~消費者調査結果とクリエイティブ産業への変革シナリオ~」の中で紹介されている「クリエイティブ産業への変革シナリオ」のフラッシュムービーの中身について、毎回ムービーを見るのは大変なので、その中身で語られている内容を引用した。
私の考えでは、もっともっと、予想のできないような変化が来ると予想しているが、このシナリオは一般の人にも理解しやすくできているので是非とも一読を。
以下は全て同ムービーからの引用である。
1990年代に生まれた、「デジタルネイティブ」。
物心ついたときから、携帯電話とインターネットが当たり前の世代。
デジタルネイティブはテレビを生では見ない。
その代わり好きな時に、好きな場所で、見たい番組だけを見る。
従来、決められた番組を、映すだけだったテレビ。
しかし、2011年に「コンテンツ・シンクロナイザー」が登場。
テレビの見かたが一変した。
大量の番組から瞬時に選べるようになり、
12ボタンのリモコンから解放された。
「コンテンツ・シンクロナイザー」には好みに合った番組を
自動的に勧めてくれる機能があり、
これをたよりにテレビを見るようになった。
また同じ番組を見た人たちと、
時間や場所を超えて感動を共有できるようにもなった。
2013年、新たに「コンテンツ・エバリュエーター」が動き始めた。
これは、視聴者の感動度を総合的に評価するものだった。
評価が高いクリエイターは、
視聴者から直接資金を集めることができるようになった。
「コンテンツ・エバリュエーター」の登場で、
クリエイターとコンテンツを見る人達の関係は格段に近くなった。
「コンテンツ・エバリュエーター」の評価により、
それまでメディアによってコントロールされていたスポンサー企業、
視聴者からの資金が直接分配されるようになった。
クリエイターが質の高い作品を作り、
公開すれば、視聴者からお評価と資金面での評価、
その両方の評価を得られるようになったのである。
各メディアが狭い土俵で競争していた時代は終わり、
メディアを越えてクリエイター同士が連携して、
コンテンツの質を競い合うようになった。
こうしたクリエイターが生み出したコンテンツは人気を博し、
その視長時間は従来型のメディアに迫る勢いとなった。
それに伴い、広告費の担い手であるスポンサー企業や広告代理店も
コンテンツ・エバリュエーターを利用した広告主体へ転換。
こうして「メディア産業」は「クリエイティブ産業」に再編された。
さらに日本のクリエイターたちは、世界中に活躍の場を広げていった。
日本は世界のクリエイティブ産業の集積地へと発展していったのである。
さて、実はこの変化はもう始まっています。
これまで一視聴者だった人、
あるいは、趣味レベルの活動をしていた人にも、
活躍できる環境ができつつあります。
もしかしたら、2015年に活躍しているクリエイターは
あなたかも知れません。
"You" Dream up the future.
■因为关于在与自对NRI媒体论坛 「创造性产业的变革剧本物心ついたときから、携帯電話とインターネットが当たり前の世代。
デジタルネイティブはテレビを生では見ない。
その代わり好きな時に、好きな場所で、見たい番組だけを見る。
従来、決められた番組を、映すだけだったテレビ。
しかし、2011年に「コンテンツ・シンクロナイザー」が登場。
テレビの見かたが一変した。
大量の番組から瞬時に選べるようになり、
12ボタンのリモコンから解放された。
「コンテンツ・シンクロナイザー」には好みに合った番組を
自動的に勧めてくれる機能があり、
これをたよりにテレビを見るようになった。
また同じ番組を見た人たちと、
時間や場所を超えて感動を共有できるようにもなった。
2013年、新たに「コンテンツ・エバリュエーター」が動き始めた。
これは、視聴者の感動度を総合的に評価するものだった。
評価が高いクリエイターは、
視聴者から直接資金を集めることができるようになった。
「コンテンツ・エバリュエーター」の登場で、
クリエイターとコンテンツを見る人達の関係は格段に近くなった。
「コンテンツ・エバリュエーター」の評価により、
それまでメディアによってコントロールされていたスポンサー企業、
視聴者からの資金が直接分配されるようになった。
クリエイターが質の高い作品を作り、
公開すれば、視聴者からお評価と資金面での評価、
その両方の評価を得られるようになったのである。
各メディアが狭い土俵で競争していた時代は終わり、
メディアを越えてクリエイター同士が連携して、
コンテンツの質を競い合うようになった。
こうしたクリエイターが生み出したコンテンツは人気を博し、
その視長時間は従来型のメディアに迫る勢いとなった。
それに伴い、広告費の担い手であるスポンサー企業や広告代理店も
コンテンツ・エバリュエーターを利用した広告主体へ転換。
こうして「メディア産業」は「クリエイティブ産業」に再編された。
さらに日本のクリエイターたちは、世界中に活躍の場を広げていった。
日本は世界のクリエイティブ産業の集積地へと発展していったのである。
さて、実はこの変化はもう始まっています。
これまで一視聴者だった人、
あるいは、趣味レベルの活動をしていた人にも、
活躍できる環境ができつつあります。
もしかしたら、2015年に活躍しているクリエイターは
あなたかも知れません。
"You" Dream up the future.
」动画用引用这个博客几次介绍着,NRI媒体论坛的 「2015年的媒体·内容产业~消费者调查结果给创造性产业的变革剧本~」中被介绍的「给创造性产业的变革剧本」的闪光电影的内容,看每回电影严重,引用了用那个内容被谈的内容。
预想着我的考虑,更更,预料不能象一样的变化来,不过,这个剧本因为普通的人也容易理解能着无论如何读一次。
以下全部是来自同电影的引用。
1990年代生了,「数字native」。
物质和精神附有了的从时候开始,手机和互联网当然的世代。
数字native直接不看电视。
但是在喜欢的时候,喜欢的地方,看只想看的节目。
只是以前,照映被决定了的节目的,电视。
可是,2011年「内容·synchronizer」登场。
电视看方法为之一变了。
从大量的节目能变得选瞬间,
由12按钮的遥控被解开。
「内容·synchronizer」有自动地劝合
乎爱好的节目的机能,
把这个做为来信变得看电视。
又超越时间和地方为使能共
同所有感动也成为了查阅了同样的节目的人们。
2013年,重新「内容·ebaryueta」开始变动。
这,综合性地评价收看者的感动度。
评价高(贵)的创作
者,能从收看者直接聚集资金变得。
由于「内容·ebaryueta」的登场
,创作者和查阅内容的人们的关系对特别近了。
根据「内容·ebaryueta」的评价
,来自到(连)那个根据媒体被控制的广告主企业
,收看者的资金直接变得被分配。
是创作者制作质量高(贵)的作
品,如果公开,从收看者能变得获得评价和
在资金方面的评价,那个双方的评价的。
各媒体用窄的相扑场竞争的时代结
束,超越媒体创作者们联合,
变得竞争互相内容的质量。
成为了这样的创作者生出了的内容博得受欢迎,
那个视长时间以前为型的媒体迫近的气势。
而且转换向伴随,作为广告费的旗手的广告主企业和广
告代理店也利用了内容·ebaryueta的广告主体。
这样「媒体产业」被「创造性产业」重组。
更加日本的创作者们,到全世界打开了活跃的场。
日本是世界的创造性产业的集积地发展了的。
那么,其实这个变化已经开始了。
到现在为止是一收看者
的人,或是,做爱好水平的活动的人
,能活跃的环境也正在能。
如果如果做了,2015年活跃的创
作者说不定你。
"You"Dream up the future.
----------------------------------------物质和精神附有了的从时候开始,手机和互联网当然的世代。
数字native直接不看电视。
但是在喜欢的时候,喜欢的地方,看只想看的节目。
只是以前,照映被决定了的节目的,电视。
可是,2011年「内容·synchronizer」登场。
电视看方法为之一变了。
从大量的节目能变得选瞬间,
由12按钮的遥控被解开。
「内容·synchronizer」有自动地劝合
乎爱好的节目的机能,
把这个做为来信变得看电视。
又超越时间和地方为使能共
同所有感动也成为了查阅了同样的节目的人们。
2013年,重新「内容·ebaryueta」开始变动。
这,综合性地评价收看者的感动度。
评价高(贵)的创作
者,能从收看者直接聚集资金变得。
由于「内容·ebaryueta」的登场
,创作者和查阅内容的人们的关系对特别近了。
根据「内容·ebaryueta」的评价
,来自到(连)那个根据媒体被控制的广告主企业
,收看者的资金直接变得被分配。
是创作者制作质量高(贵)的作
品,如果公开,从收看者能变得获得评价和
在资金方面的评价,那个双方的评价的。
各媒体用窄的相扑场竞争的时代结
束,超越媒体创作者们联合,
变得竞争互相内容的质量。
成为了这样的创作者生出了的内容博得受欢迎,
那个视长时间以前为型的媒体迫近的气势。
而且转换向伴随,作为广告费的旗手的广告主企业和广
告代理店也利用了内容·ebaryueta的广告主体。
这样「媒体产业」被「创造性产业」重组。
更加日本的创作者们,到全世界打开了活跃的场。
日本是世界的创造性产业的集积地发展了的。
那么,其实这个变化已经开始了。
到现在为止是一收看者
的人,或是,做爱好水平的活动的人
,能活跃的环境也正在能。
如果如果做了,2015年活跃的创
作者说不定你。
"You"Dream up the future.
- Quotation from "Revolution scenario to creative industry" animation of NRI media forum
NRI media forum introduces several times by this blog「Media contents industry in 2015?Revolution scenario to consumer investigation result and creative industry?」Seeing Movie of contents of the Flash movie of "Revolution scenario to the creative industry" introduced with Tuu every time drinking quoted the content talked about by the contents because it was serious.
Reading through by all means though it is expected that the change that it is not possible to expect it more more comes because this scenario is understood easily to a general person and is made in my conception.
All are the quotations from this Movie as follows.
Birth in 1990's, and "Digital native".
The cellular phone and the Internet are natural generations from as
far back as one can remember.
A digital native doesn't watch the television in the life.
Liking it, only the program that wants to see is seen in wherever you
like.
Television in the past only that projected decided program.
However, "Contents synchronizers" appears in 2011.
The television is seen or it is ..hoop 1.. ..the change...
It came to be able to choose from a large amount of program instantane
ously, and it was liberated from the remote control of 12 buttons.
The function to recommend was provided as the program suited one's
taste was automatic in "Contents synchronizers", and it came ..
reliance.. to watch television this.
Moreover, with the people who saw the same program
Sharing impression exceeding time and the place became possible.
"Contents Ebaruatar" began to move newly in 2013.
This evaluated viewer's impressed level overall.
The creator with a high evaluation
It came to be able to accumulate a fund directly from the viewer.
In the appearance of "Contents Ebaruatar",
The relation between people who thought contents to be a creator
became it greatly near.
By evaluating "Contents Ebaruatar"
The capital from the corporate sponsor and the viewer who had been
controlled with media came to be distributed directly till then.
The creator makes a high-quality work.
It came to be able to receive the evaluation, the evaluation on the
capital side, and both the evaluation from the viewer if it opened it
to the public.
The quality of contents came to compete as the age for which it
competed in the ring where each media was narrow ended, media were
exceeded, and the creator cooperated mutually.
Contents that such a creator invented were popular, and the Michou
time became power to approach media of the old model.
The corporate sponsor and the advertising agency who is the supporter
of advertising expense along with it also convert to the advertiser
body using contents Ebaruatar.
Thus, "Media industry" was reorganized into "Creative industry".
In addition, creators in Japan expanded the place of activity all
over the world.
Japan has developed into the accumulation ground of the creative
industry in the world.
Well, this change has started to tell the truth.
Person who was one current viewer
Or, the person who was acting at the hobby level is also good at an
environment that can be active.
An active creator in 2015 might be you possibly.
"You" Dream up the future.
The cellular phone and the Internet are natural generations from as
far back as one can remember.
A digital native doesn't watch the television in the life.
Liking it, only the program that wants to see is seen in wherever you
like.
Television in the past only that projected decided program.
However, "Contents synchronizers" appears in 2011.
The television is seen or it is ..hoop 1.. ..the change...
It came to be able to choose from a large amount of program instantane
ously, and it was liberated from the remote control of 12 buttons.
The function to recommend was provided as the program suited one's
taste was automatic in "Contents synchronizers", and it came ..
reliance.. to watch television this.
Moreover, with the people who saw the same program
Sharing impression exceeding time and the place became possible.
"Contents Ebaruatar" began to move newly in 2013.
This evaluated viewer's impressed level overall.
The creator with a high evaluation
It came to be able to accumulate a fund directly from the viewer.
In the appearance of "Contents Ebaruatar",
The relation between people who thought contents to be a creator
became it greatly near.
By evaluating "Contents Ebaruatar"
The capital from the corporate sponsor and the viewer who had been
controlled with media came to be distributed directly till then.
The creator makes a high-quality work.
It came to be able to receive the evaluation, the evaluation on the
capital side, and both the evaluation from the viewer if it opened it
to the public.
The quality of contents came to compete as the age for which it
competed in the ring where each media was narrow ended, media were
exceeded, and the creator cooperated mutually.
Contents that such a creator invented were popular, and the Michou
time became power to approach media of the old model.
The corporate sponsor and the advertising agency who is the supporter
of advertising expense along with it also convert to the advertiser
body using contents Ebaruatar.
Thus, "Media industry" was reorganized into "Creative industry".
In addition, creators in Japan expanded the place of activity all
over the world.
Japan has developed into the accumulation ground of the creative
industry in the world.
Well, this change has started to tell the truth.
Person who was one current viewer
Or, the person who was acting at the hobby level is also good at an
environment that can be active.
An active creator in 2015 might be you possibly.
"You" Dream up the future.
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